Vés al contingut

Jennifer Cueva: “No tota pèrdua auditiva greu equival a un alt grau de discapacitat administrativa”

Merche Borja / 20minutos.es

7403
Jennifer Cueva és una otorrinolaringòloga experta en l’àmbit infantil. Per tenir reconeguda la discapacitat només per sordesa o hipoacúsia, la pèrdua d’audició mitjana de les dues orelles ha de rondar el 70%.

La discapacitat auditiva és un problema que afecta milions de persones a tot el món i pot tenir un impacte significatiu en la comunicació diària, la feina i les relacions socials. L’Organització Mundial de la Salut (OMS) estima que més de 1.500 milions de persones viuen amb algun grau de pèrdua auditiva, una xifra que es podria duplicar el 2050 si no es prenen mesures preventives.

Tanmateix, i malgrat que és una de les causes de discapacitat més freqüents al món, sovint es banalitza, ja sigui perquè afecta en gran mesura la gent gran o perquè es tracta d’una “discapacitat invisible”.
De fet, és una condició poc reconeguda fins i tot en l’àmbit administratiu: actualment, costa molt que les persones amb pèrdua auditiva obtinguin el reconeixement del 33% de discapacitat.


L’otorrinolaringòloga Jennifer Cueva, experta en laringologia, patologia vocal, otorrinolaringologia infantil i patologies oncològiques de cap i coll, ens explica en quins casos es reconeix la hipoacúsia com a discapacitat, quines en són les causes principals i què cal fer per prevenir-les…[…] (20minutos.es)

Descobriu-ne més des de LESCRONIQUES.COM

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.