Vés al contingut

Discriminació a l’escola: Tres infants sords, sense plaça en centres públics de Las Palmas

Nayra Bajo de Vera / laprovincia.es

7302
José Pérez Curbelo / laprovincia.es

L’inici del nou curs escolar és a tocar, però no arriba en igualtat de condicions per a tothom: tres infants han estat rebutjats per matricular-se a les escoles públiques d’educació infantil de Las Palmas de Gran Canaria, tot i aparèixer com a admesos a les llistes definitives, simplement pel fet de ser sords.

El motiu al·legat pel servei municipal és que aquests centres “no tenen recursos específics ni personal especialitzat per atendre determinades necessitats educatives especials”. Tot i això, no descarten admetre’ls en funció de l’evolució dels seus casos, ja que altres infants sords ja assisteixen als seus centres. Mentrestant, aquesta decisió obliga els seus pares i mares a pagar la plaça en un centre privat, amb un cost de 380 euros mensuals per cada infant.

Ismael Gil Santos i Evelyn Arencibia Fuentes tenen dos fills, d’un i dos anys, tots dos amb discapacitat auditiva. Després de ser admesos a les llistes i anar a formalitzar les matrícules, se’ls va comunicar que primer s’havia de valorar la seva situació. Dues setmanes després, van rebre un comunicat amb la resolució negativa. Ara, han recorregut la decisió als jutjats i els seus casos estan sent estudiats de nou pel servei educatiu…[…] (laprovincia.es)


Descobriu-ne més des de LESCRONIQUES.COM

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.