Vés al contingut

Entitats alerten que la diversitat és un factor de desigualtat social a Barcelona, on viuen persones de 183 països

El 40% de l’alumnat vulnerable té nacionalitat estrangera i tres de cada quatre acudeixen a un centre públic

5745

Més de 700 entitats socials han alertat que la diversitat és un factor de desigualtat a Barcelona. A la ciutat hi viuen persones de 183 països diferents, 14 més que el 2015, i es parlen més de 300 idiomes.

L’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva i el Comissionat de Diàleg Intercultural i Pluralisme Religiós de l’Ajuntament de Barcelona, Khalid Ghali, han apuntat que la reducció de les desigualtats socials i el diàleg intercultural han de formar part d’una mateixa estratègia. Durant la jornada ‘Som diversitat’, s’ha donat a conèixer que el 40% de l’alumnat en situació de vulnerabilitat té nacionalitat estrangera, segons un informe del 2020.

Les organitzacions socials que conformen l’Acord Ciutadà han apostat per la interculturalitat com a instrument inclusiu i en la importància de generar espais i oportunitats per a la creació de vincles i relacions en condició d’igualtat entre persones de diferents perfils i orígens socioculturals. Han afegit que no es tracta només d’interactuar sinó d'”assumir que la diversitat exigeix repensar qüestions diverses per acollir tota mena de debats i consensos”.

Durant la jornada s’han donat a conèixer algunes dades sobre la realitat actual de Barcelona, com per exemple que la població nascuda a l’estranger ha augmentat gairebé set punts percentuals en deu anys: del 21,1% el 2010 al 27,8% el 2020. Les nacionalitats més representades són la italiana, la pakistanesa i la xinesa-, seguides de la francesa, la marroquina, la colombiana, l’hondurenya, la veneçolana i la peruana.

A les escoles, el 13,7% de l’alumnat té nacionalitat estrangera, tot i que entre els alumnes vulnerables la representativitat puja al 40%. Hi ha fins a 137 nacionalitats diferents entre l’alumnat. Les principals són la xinesa, la pakistanesa i la marroquina.

D’altra banda, les persones comunitàries són un 57% més en els últims nou anys i el seu pes relatiu ha passat del 28,6% al 34,7%. La població llatinoamericana representa el 32,3% del total de la població estrangera, quan el 2011 era el 39,6%; mentre que les persones d’origen africà han incrementat la seva presència un 19% des del 2011, però no arriba al 7% del total. En els darrers anys ha augmentat també la presència de persones refugiades: 195 sol·licituds el 2010 i 7.374 el 2018. (social.cat / AMIC)


Descobriu-ne més des de LESCRONIQUES.COM

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.